عوارض خوردن برنج خارجی چیست؟ برنج تایلندی و هندی ضرر دارد؟

در  ایران کشت برنج در انواع و مناطق مختلفی انجام می شود که هر کدام ، طعم و عطر وخاص خودشان را دارند. طبق آخرین آمار در سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار تن برنج در کشور کشت شد اما با توجه به آب بر بودن کشت برنج و محدودیت منابع آبی، و ناکافی بودن میزان کشت برنج در ایران ، در بازار برنج های واراداتی دیگری نیز وجود دارند. عمده برنج های وارداتی از هند و پاکستان و تایلند وارد شده و در برند ها و بسته بندی های مختلف به کشور عرضه می شوند که هر کدام نیز ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فرد خود را دارند.

اگر قصد خرید برنج ایرانی شمال دارید می‌توانید با کلیک روی لینک، فهرست محصولات ما را مشاهده کنید.

عوارض خوردن برنج خارجی

همانطور که می دانید برنج های ایرانی و برنج های خارجی از نظر شکل ظاهری ، طعم و قیمت تفاوت دارند. برنج های وارداتی نسبت به برنج های ایرانی قیمت پایین تری دارند که از قدیم گفته اند هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست. استفاده از برنج های خارجی عوارضی دارد که دانستن آن قیمت گران تر برنج ایرانی را توجیه می کند.  به طور کلی مواد غذایی که در کارخانه جات تولید می شوند و به صورت صنعتی به بار می آیند، سمی است.در اینجا به چند مورد از نکات منفی  و عوارض برنج خارجی می پردازیم :

 کیفیت و ارزش غذایی پایین : ارزش غذایی برنج های وارداتی به دلیل فرایند های طولانی حمل و نقل و نگهداری  نسبت به برنج های ایرانی پایین تر است . برنج های خارجی فیبر ، مواد معدنی و ویتامین کمتری نسبت به برنج ایرانی دارند.همچنین لازم به ذکر است فرآیند پخت این گونه برنج ها نیز این امر را تشدید می کند.

مواد نگه دارنده : برنج های خارجی برای افزایش ماندگاری و حفظ ظاهر برنج حاوی مواد نگهدارنده هستند و به همین دلیل است که دیر تر از برنج های ایرانی شپش می زنند . دیرتر شپش زدن آنها دلیلی دیگر نیز دارد. در ابیاری برنج ها خارجی گاها از اب فاضلاب که حاوی ارسنیک (موادی که در حشره کش ها استفاده می شود) استفاده می شود. این مواد شامل متابی سولفیت سدیم ، دی اکسید سولفور ، بنزوات سدیم و گلوتومات منوسدیم هستند . اما برنج های ایرانی به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده سالم تر هستند.

مضرات برنج هندی و تایلندی

نحوه آبیاری :  برنج‌های ایرانی در شمال ایران با آب‌های سالم آبیاری می‌شوند. در صورتی که در خارج گاها با آب فاضلاب و کود های شیمیایی آبیاری انجام می‌شود که باعث می‌شود مواد شیمیایی از جمله  آرسنیک و سیانید وارد برنج شود و سلامتی انسان را به خطر بیندازد.آرسنیک ماده ای است که در حشره کش ها به کار می رود و خوردن آن توسط انسان موجب به مشکلات گوارشی (نفخ،اسهال ، یبوست ) شده که در طولانی مدت اسیب های جدی ای به بدن انسان وارد می کند. از جمله بیماری های دیگری که در اثر استفاده از ارسنیک بوجود می اید می توان به انواع سرطان ،بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و انسداد رگ های خونی نیز اشاره کرد .پس با این تفاصیل به جرئت می‌توان گفت برنج‌ ایرانی سالم‌تر از برنج خارجی است..

آلودگی میکروبی: بسته بندی و شرایط نگهداری نا مناسب  برنج های وارداتی  باعث بروز خطر آلودگی میکروبی و رشد انواع باکتری ها و قارچ ها در برنج شود .

آلودگی به فلزات سنگین : آب و هوای کشوری که برنج در آن کشت می شود تاثیر بسزایی در مواد تشکیل دهنده آن برنج دارد. آب و هوای کشور مبدا ممکن است حاوی فلزات سنگین همچون  سرب و کادیوم و جیوه باشند.

تقلبی بودن : از آن جهت که گزارش هایی مبنی بر مخلوط کردن این نوع برنج ها با سایر غلات ارزان تر وجود دارد ، کیفیت و سلامت محصول نیاز به بررسی و کنترل مضاعفی دارد.

خرید برنج ایرانی مرغوب

در نهایت، اگر کیفیت برنجی که مصرف می‌کنید برای شما مهم است و می‌خواهید یک برنج با ارزش غذایی بالا مصرف کنید، برنج طارم هاشمی شمال یکی از مرغوب ترین برنج های جهان است و از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. استفاده از برنج های خارجی مخصوصا برنج هندی بسیار برای شما و سلامتی خانواده تان مضر خواهد بود.

خرید برنج های هندی و تایلندی برای شما اصلا انتخاب مناسبی نیست. با وجود اختلاف قیمت قابل توجه ممکن است بسیاری از افراد به خرید این برنج ها ترغیب شوند اما استفاده از این برنج ها می‌تواند در دراز مدت برای شما ضرر های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. با سامانه خرید برنج ایرانی همراه باشید...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید