طرز تهیه شیر برنج ساده برای ۴ نفر

شیر برنج، یکی از محبوب ترین و مقوی ترین دسر هایی است که با برنج می‌توانید درست کنید. این دسر در بعضی از شهر ها به نام های آش شیر و شله شیر نیز شناخته می‌شود. یک دسر بسیار قوی و خوشمزه که شباهت هایی به فرنی دارد اما در آن از برنج استفاده شده است.

خواستگاه این دسر به طور دقیق مشخص نیست اما منابع مختلفی در تاریخ غذایی ایران ثبت کرده است که این دسر از دوران ایران باستان نیز پخته می‌شد. راحت بودن پخت این دسر محبوب و مقوی بودن آن باعث صادر شدن این غذا به کشور های دیگر شد و امروزه در کشور های هند و پاکستان و ترکیه نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. در ادامه با سامانه خرید برنج ایرانی همراه باشید.

طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر

 طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر

توجه داشته باشید که بعد از پخت این دسر، می‌توانید آن را با شکر، شیره انگور، عسل، مربا و هر چیز شیرین دیگری سرو کنید تا یک دسر کاملا جذاب و خوشمزه داشته باشید.

برای پخت این دسر حدود یک ساعت زمان لازم است.

مواد لازم برای تهیه شیربرنج برای 4 نفر:

برنج 2 پیمانه
شیر 8 پیمانه
شکر 1 پیمانه
گلاب نصف پیمانه
خامه نصف پیمانه (اضافه کردن یا نکردن خامه سلیقه ای است)

طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر

روش پخت شیر برنج برای 4 نفر

  1. در مرحله اول لازم است که از شب قبل برنج را بدون نمک خیس کنید.
  2. یک قابلمه متوسط بردارید و برنج را همراه با 3 لیوان آب بپزید تا به خوبی نرم شود. توجه داشته باشید که در نهایت باید حدود نصف لیوان آب در قابلمه باقی بماند و بخار نشود.
  3. شیر را به برنج اضافه کنید و منتظر بمانید تا برنج کاملا باز شود و مغز پخت شود. وقتی که دانه های برنج کاملا باز شدند، یعنی این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتید.
  4. در مرحله بعد، کافیست شکر را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و به شیر برنج اضافه کنید.
  5. بعد از اضافه کردن شکر، باید به طور مداوم شیر برنج را هم بزنید تا کاملا شکر به خورد برنج برود و حل شود.
  6. در 10 دقیقه آخر، نصف پیمانه گلاب را به غذا اضافه کنید و همچنین به خوبی هم بزنید تا گلاب و شکر به طور یکدست حل شوند. توجه داشته باشید که اگر به خوبی هم نزنید ممکن است شیر برنج ته بگیرد.
  7. حدود 10 دقیقه بعد از این که گلاب را اضافه کردید، درصورت تمایل می‌توانید خامه را به شیربرنج اضافه کنید. خامه می‌تواند شیر برنج شما را خوشمزه تر و جذاب تر کند.
  8. بعد از اضافه کردن خامه، شعله را خاموش کنید و یک دم کنی تمیز روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بدون شعله روشن، بماند تا به خوبی جا بیفتد.
  9. بعد از گذشت این زمان، می‌توانید در ظرف مورد نظرتان شیر برنج را سرو کنید. تزیین شیر برنج با موارد مختلفی مانند خلال بادام و پسته، گل سرخ و حتی میوه های مختلف قابل انجام است.

تبریک می‌گویم، شما در 9 مرحله بسیار ساده، یک دسر مقوی و محبوب درست کرده اید که اکثریت افراد به آن علاقه زیادی دارند. اگر کسی هست که می‌گوید شیر برنج دوست ندارد، کافیست یک بار آن را با مربای گل محمدی امتحان کند. امیدوارم که از این دسر بی نظیر لذت برده باشید.

طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر

ما در سامانه خرید برنج ایرانی، این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که بصورت مستقیم از ما که کشاورز و تولید کننده برنج هستیم، برنج درجه یک و خالص شمال را خریداری کنید. ما سالهاست در زمینه تولید و کشت برنج فعالیت می‌کنیم اما قبل از جا افتادن خرید اینترنتی در ایران، امکان فروش مستقیم به شما برای ما فراهم نبود و اجبارا به دلال ها محصول خود را میفروختیم تا آنها بعضا با کلک های مختلفی مانند قاطی کردن برنج و... با چند برابر قیمت این محصول را به دست شما برسانند.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ما می‌توانیم به واسطه این وبسایت بصورت مستقیم با شما در ارتباط باشیم و شما می‌توانید جهت خرید برنج هاشمی با ما تماس بگیرید. برای مشاهده قیمت محصولات کافیست به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید. علاوه بر برنج طارم هاشمی، شما می‌توانید جهت خرید برنج فجر گرگان و خرید برنج شیرودی نیز با ما در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که برنج های ما بدون حتی 1 دانه برنج قاطی می‌باشد و بطور کاملا خالص برای شما ارسال می‌شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید