شهر طارم در کدام استان است؟ زادگاه برنج طارم کجاست؟

وقتی اسم طارم به گوشمان می‌خورد، فکر می‌کنیم که یکی از شهر های استان مازندران یا گیلان است به دلیل این که این نام را روی مرغوب ترین برنج ایرانی که در شمال ایران کشت می‌شود گذاشته اند. اما باید بگوییم که شهر طارم در استان زنجان قرار دارد. البته اگر بخواهیم از نظر موقعیت مکانی این شهر را بررسی کنیم، شهرستان طارم در شمالی ترین نقطه استان زنجان قرار دارد و کاملا چسبیده به استان گیلان است. طارم همسایه دیوار به دیوار شهر ماسوله گیلان می‌باشد.

شهر طارم در کدام استان است؟

شهر طارم به این دلیل معروف است که زادگاه برنج طارم می‌باشد. برنج طارم که امروزه به چند دسته طارم هاشمی، طارم امراللهی، طارم بینام و... تقسیم شده است و البته در دو نوع کشت اول و کشت دوم توسط کشاورزان تولید می‌شود، اصالت زنجانی دارد و ابتدا در شهر طارم کشت شده است.

پس از اینکه چند سال این برنج در شهر طارم کشت شد و کشاورزان مازندران کیفیت آن را دیده اند، تصمیم گرفتند کاشت این برنج را بصورت آزمایشی در مزارع خود آغاز کنند. پس از آزمایش به این نتیجه رسیدند که این برنج در مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی و البته خاک حاصلخیز آنها، کیفیت فوق العاده بالاتری خواهد داشت. پس از گذشت چندین سال، امروزه اکثر کشاورزان استان مازندران ترجیح می‌دهند که برنج طارم را تولید کنند.

این انتخاب دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن کیفیت بالای این برنج و البته قیمت آن می‌باشد. از حدود 10 یا 15 سال قبل کشاورزان تصمیم گرفتند این برنج را دوبار کشت کنند درصورتی که در گذشته این برنج در هر سال فقط یکبار کشت می‌شد. البته گرم شدن هوا در سالهای اخیر نیز در این تصمیم گیری بی تاثیر نبود. برای تولید یکی از مهمترین عوامل گرمای هوا است. امروزه هوای استان مازندران نسبت به دهه های قبل گرمای بیشتری دارد و مدت زمان آن طولانی تر است. تقریبا از اواسط بهار تا اوایل پاییز هوا گرم است و مناسب کشت برنج می‌باشد. 

خرید برنج ایرانی

امروزه با توجه به افزایش آگاهی مردم، توجه آنها به نوع خورد و خوراک افزایش پیدا کرد و به رژیم غذایی خود اهمیت بیشتری می‌دهند. به همین دلیل اکثر ایرانی ها تصمیم گرفتند به جای مصرف برنج های بی کیفیت خارجی مخصوصا هندی و تایلندی، از برنج های ایرانی با کیفیت مانند طارم هاشمی، فجر سوزنی، شیرودی و... در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

اگر همچنان از برنج خارجی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی لینک مقاله عوارض برنج خارجی را در وبسایت ما مطالعه کنید. اگر قضد خرید برنج با کیفیت و درجه یک ایرانی را دارید، می‌توانید برنج طارم اعلا را در وبسایت خرید برنج ایرانی با خیال آسوده انجام دهید.

همچنین اگر قصد خرید برنج با قیمت مناسب تر اما با اصالت ایرانی دارید، به شما خرید برنج فجر سوزنی گرگان را پیشنهاد می‌کنم. این برنج فوق العاده با کیفیت، با قیمتی نزدیک به برنج های هندی و تایلندی در وبسایت ما به فروش می‌‌رسد. شما با خوردن این برنج و مقایسه آن با برنج خارجی همه تفاوت ها را حس می‌کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید