قرص برنج چیست؟ خرید قرص برنج آزاد است؟

قرص برنج یا نام علمی آلومینیوم فسفید چیست؟ چه کاربرد ها و چه عوارضی دارد؟ آیا خرید و فروش قرص برنج آزاد است؟ روزانه کاربران زیادی سوالاتی را درباره قرص برنج مطرح می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم پاسخ تمام سوالات را بدهیم. با وبسایت خرید برنج ایرانی همراه باشید.

نام اصلی قرص برنج آلومینیوم فسفید می‌باشد. کاربرد این قرص از بین بردن آفات و حشرات است اما از زمانی که انسانها فهمیدند این قرص می‌تواند چه بلایی بر سر بدن آنها بیاورد، از آن بعنوان ابزاری برای خودکشی استفاده کردند! به همین دلیل خرید و فروش این قرص در ایران ممنوع شده است.

عکس قرص برنج

کاربرد قرص برنج چیست؟

وقتی که اولین بار نام قرص برنج به گوشمان می‌خورد، فکر می‌کنیم که این قرص از برنج خوردنی تشکیل شده است اما حقیقت کاملا متفاوت است. قرص برنج یا آلومینیوم فسفید یک سم بسیار قوی است. در گذشته وقتی می‌خواستند از برنج برای مدت طولانی نگهداری کنند و کاری کنند که آفات و حشرات سمت انبار برنج نرود، قرص برنج را در جاهای مختلفی از انبار یا جایی که محصولات کشاورزی را نگهداری می‌کردند قرار می‌دادند.

در حقیقت این قرص برعکس باور عموم از برنج ساخته نشده است بلکه کاربرد آن برای دور کردن حشرات و آفات از برنج بوده است. بعد از این که افرادی به این نتیجه رسیدند که این قرص راهی آسان برای پایان دادن به زندگیشان است، از آن برای این کار استفاده کردند.

این سم بسیار قوی می‌تواند ظرف 3 تا 4 ساعت تمام سیستم تنفسی و مغز انسان را دچار اختلال غیر قابل بازگشت کند. بر اساس گزارش پزشکی قانونی در سال 1392 شمسی، 661 نفر با استفاده از این قرص جانشان را از دست دادند. به همین دلیل از آن سال خرید و فروش این قرص ممنوع اعلام شد.

عوارض قرص برنج چیست؟

قرص برنج یکی از سمی ترین ماده های شیمیایی موجود است. در ترکیبات این قرص مقدار زیادی آلومینیوم فسفید وجود دارد. خوردن و یا حتی بوییدن این قرص توسط انسان و یا هر موجود زنده دیگری باعث مرگ سریع آنها می‌شود. این قرص برعکس قرص های مشابه با شستشوی معده یا هر کار دیگری قابل جلوگیری نیست و درصورت خوردن آن مرگ قطعی را رقم می‌زند. بوییدن آن نیز می‌تواند موجب مشکلات تنفسی بسیار شدید و بعضا بستری شدن در بیمارستان می‌شود.

عوارض قرص برنج به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌ شوند:

عوارض حاد

عوارض حاد قرص برنج، در صورت مصرف یا استنشاق گاز فسفینی در عرض چند دقیقه تا چند ساعت بروز می‌ کند. این عوارض عبارتند از:

  • تهوع و استفراغ
  • سردرد
  • گیجی
  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • تشنج
  • از دست دادن هوشیاری
  • مرگ

عوارض مزمن

عوارض مزمن قرص برنج، در صورت قرار گرفتن در معرض گاز فسفین به مدت طولانی بروز می‌ کند. این عوارض عبارتند از:

  • آسیب به کبد
  • آسیب به کلیه‌ ها
  • آسیب به سیستم عصبی مرکزی
  • سرطان

مسمومیت با قرص برنج، یکی از شایع‌ ترین دلایل مرگ بر اثر مسمومیت در کشور است. به همین دلیل، بسیار مهم است که از مصرف قرص برنج خود داری کنید، دقت داشته باشید حتی در مقادیر کم، قرص برنج می‌ تواند باعث مسمومیت و مرگ شود، برای جلوگیری از مسمومیت با قرص برنج به نکات زیر دقت کنید

  1. از نگهداری قرص برنج در خانه خودداری کنید.
  2. اگر قرص برنج را در خانه دارید، آن را در یک مکان امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  3. اگر در معرض گاز فسفینیک قرار گرفتید، بلافاصله به هوای آزاد بروید و در صورت بروز علائم مسمومیت، به دنبال کمک پزشکی باشید.
  4. اگر مشکوک به مسمومیت با قرص برنج هستید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

عکس قرص برنج واقعی

عکس قرص برنج واقعی

خرید قرص برنج

یکی از سوالات بسیار پر تکرار این است که آیا خرید و فروش قرص برنج آزاد است یا ممنوع؟ در گذشته و قبل از سال 1392، خرید قرص برنج در عطاری ها و داروخانه های سنتی قابل انجام بود اما پس از آن سالهایی که تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل شرایط عاطفی، تصمیم بر خودکشی با این قرص گرفته بودند فروش این قرص ممنوع شد.

به دلیل این که این قرص ارزان ترین و در دسترس ترین راه برای پایان دادن به زندگی بود، خیلی از افرادی که در شرایط بدی از نظر عاطفی و اقتصادی قرار می‌گرفتند از این قرص استفاده می‌کردند درصورتی که اگر می‌خواستند از راه های دیگر به زندگی خود پایان دهند ممکن بود زمان بیشتری برای پشیمانی داشته باشند.

از طرفی وقتی قرص برنج را می‌خوردند برعکس مواد شیمیایی دیگر مانند مرگ موش که برای این کار استفاده می‌شود، راه برگشتی وجود نداشت. یعنی حتی اگر شستشوی معده و روده نیز انجام شود باز هم قرص معده کار خودش را می‌کند اما درصورتی که با قرص ها و مواد شیمیایی دیگر این کار را انجام دهند با تماس و رسیدن به اورژانس قابل بازگشت و پشیمانی است.

توجه داشته باشید که بعضی از افراد با عنوان پیج فروش قرص برنج ممکن است به دنبال کلاهبرداری و یا سو استفاده از شرایط شما باشند. اگر چنین پیجی وجود داشته باشد قطعا پلیس فتا و پلیس پیشگیری آن فروشندگان را دستگیر می‌کنند. قرص برنج کجا میفروشن؟

در هر صورت اگر کسی این اتفاق را رقم زد بهتر است هرچه سریعتر با 123 و 125 تماس بگیرید

قرص برنج برای ساس

در بعضی از پیج های اینستاگرامی و وبسایت ها، قرص برنج را راهی برای از بین بردن ساس معرفی می‌کنند. با توجه به امکانات فعلی این روش پر خطر کاملا منسوخ شده است و بهتر است این کار خطرناک را انجام ندهید. امروزه سم های مخصوص این کار تولید شده است که می‌توانید بدون خطر ساس را از بین ببرید. یکی از بهترین تولید کنندگان این سم ها شرکت کامن می‌باشد.

جایگزین قرص برنج

سیر بهترین جایگزین طبیعی برای قرص برنج 

بعد از ممنوعیت فروش قرص برنج، اغلب مردم به سمت جایگزین های طبیعی برای این قرص رفته اند که کاملا بی خطر است. یکی از مهمترین جایگزین ها حبه های سیر است. اگر می‌خواهید برنج را برای مدت طولانی نگهداری کنید و از شر حشرات و آفات خلاص شوید، بهتر است چند حبه سیر را در داخل کیسه برنج خود نگهداری کنید.

جایگزین های بیشتر برای قرص برنج:

  • گیاه اکالیپتوس
  • گل نیلوفر آبی
  • گیاه مریم گلی
  • گل پونه
  • گیاه رزماری

کلام آخر

اگر به هر دلیلی تصمیم به خرید قرص برنج گرفته اید تا موردی خاص را حل کنید، حتما در نظر داشته باشید که تعدادی بیشتر از استفاده خود برای آینده ذخیره نکنید. نگهداری این قرص حتی یک عدد در خانه بسیار خطرناک است.

سعی کنید تا زمانی که می‌توانید به هیچ وجه به سراغ این قرص خطرناک نروید و از راه های جایگزین استفاده کنید. خرید قرص برنج اصلا توصیه نمی‌شود. عوارض قرص برنج بسیار خطرناک و اکثرا غیر قابل جبران است.

ما بعنوان وبسایت مرجع خرید برنج طارم هاشمی به شما پیشنهاد می‌کنیم با نگهداری برنج در جای تمیز و پهن کردن آن در هوای آزاد، از ورود حشرات به این محصول جلوگیری کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید