بهترین برنج ایرانی کدام است و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

برنج یکی از مهم ترین خوراکی های سفره ما ایرانیان است. برخی معتقدند بهترین برنج ایرانی در شمال کشور کشت می شود و طعمی لذیذ و عطر فوق العاده ای دارد. اگرچه برنج در بسیاری از نقاط ایران کشت می شود، اما هنوز هم اکثر مردم برنج خوش طعم و معطر شمال را به انواع دیگر ترجیح می دهند. حال می خواهیم بهترین برنج های ایران را به شما معرفی کنیم. بنابراین انتظار می رود پس از مطالعه این مقاله به ویژگی های بهترین برنج ایرانی پی ببرید.

اگر قصد خرید برنج ایرانی مازندران با بالاترین کیفیت را دارید، کافیست روی لینک کلیک کنید و فهرست محصولات ما و قیمت آنها را مشاهده کنید. این وبسایت توسط جمعی از کشاورزان مازندرانی ایجاد شده تا بدون واسطه، برنج درجه یک را از مزرعه های شمال ایران به سفره های شما برساند.

بهترین برنج ایرانی کدام است؟

برنج ایرانی

کشت برنج در بسیاری از نقاط کشور پهناور ایران تولید می شود. اگرچه بسیاری از ما بیشتر برنج های مخصوص منطقه شمال کشور را با نام های برنج طارم، محلی هاشمی، اطلس طلا و امراللهی، دمسیاه و ... می شناسیم. بنابراین برنج مرغوب و درجه یک در بازار به همان برنج شمالی معروف است. در صورت نیاز می دانید کشت برنج در ایران کجا تولید می شود و کیفیت آن چگونه است؟

علاوه بر استان های شمالی کشور (گیلان، مازندران، گلستان)، برنج مرغوب در جنوب کشور کشت می شود که اکثر مردم ساکن جنوب و غرب کشور با آن آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند. شاید حداقل یکی از این محصولات برنج به نام برنج کهربایی را در فروشگاه های مختلف شنیده باشید.

برنج جنوبی عطر بالایی دارد. اما پخت این برنج پرمحصول از برنج شمالی پیچیده تر است. از جنوب اگر به مرکز سفر کنید، در استان اصفهان، برنج بسیار خوبی خواهیم داشت که به برنج لنجان معروف است؛ و اکثر مردم ساکن در این استان و استان های همجوار از آن استفاده می کنند.

این برنج نیز عطر فوق العاده ای دارد و بسیار پخته و خوشمزه است. البته در مقایسه با برنج شمالی باید بگوییم که دانه های آن ریزتر و لطیف تر است. اما می توان آن را در گروه نامزدهای بهترین برنج ایرانی قرار داد. بنابراین می بینیم که انواع برنج در کشور وجود دارد.با این حال اکثر مردم از برنج شمالی بسیار خوشمزه و عالی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند و آن را به هر نوع برنج دیگری ترجیح می دهند.

انواع برنج ایرانی در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. هر برنج با انواع مختلف محصولات، ویژگی های خاص خود را دارد. اما به طور کلی می توان آن را به 4 گروه پایانی به شرح زیر تقسیم کرد:

طارم: سنگی، محلی، هاشمی، بینام، امراللهی، اطلس طلا

پر محصول: شیرودی، ندا، فجر، نعمت

صدری: دمسیاه، سالاری، شاهپسند

گرده: عنبربو، چمپا

بهترین برنج ایرانی کدام است؟

نحوه انتخاب بهترین برنج ایرانی

وقتی برای خرید برنج ایرانی می روید، اگر آن را به خوبی نشناسید یا نمی دانید چگونه آن را بشناسید، ممکن است به جای برنج ایرانی با برنج های خارجی نامرغوب مواجه شوید. یا برنج خریداری شده مخلوط برنج داخلی و خارجی است.لازم است بدانید که بهترین زمان برای خرید برنج ایرانی از کارخانه، تابستان و پاییز هر سال است.

برای شناخت یک برنج ایرانی خوب و باکیفیت می توانید خیلی ساده کار کنید. کمی از آن را در کف دست خود بگیرید و به آن بخار دهید. حالا باید بوی خوب برنج را استشمام کنید. آیا برنج معطر است؟

این احتمالا یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی برنج مرغوب ایرانی است. راه دیگر این است که کمی برنج در کف دست بریزید و نگاه کنید. برنج باید یکنواخت و یک اندازه باشد. یعنی به اصطلاح مختلط یا تقلبی نیست.

یکی دیگر از راه های تشخیص برنج مرغوب ایرانی این است که از خشک بودن آن به اندازه برنج مطمئن شوید. اگر دانه برنج را بین دندان های خود فشار دهید، نباید به راحتی از وسط نصف شود. برنج ضعیف و نامرغوب به راحتی شکسته می شود.

راه شناسایی بهترین برنج ایرانی

برای تشخیص بهترین برنج ایرانی از برنج بی کیفیت، باید یک سری ویژگی را در نظر بگیرید:

  • برنج باید خالص و یک رنگ باشد.
  • برنج دم کرده و کپک زده نیست.
  • بسته بندی نباید حاوی حشره باشد.
  • رایحه اش را به روشی ساده تست کنید.
  • به اندازه کافی خشک و سفت باشد.
  • رنگ آن کریستالی و به اصطلاح شفاف است.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید