10 دانستنی جالب در مورد برنج

1-برنج پرمصرف ترین غذای اصلی برای بیش از نیمی از جمعیت جهان، به ویژه در آسیا است که به عنوان منبع اصلی تغذیه عمل می کند در واقع، برنج آنقدر برای رژیم غذایی مردم در سراسر جهان اساسی است که معمولاً از آن به عنوان "مایه حیات" یاد می شود و هر روز مواد مغذی و غذای حیاتی میلیون ها نفر را تامین می کند.

 

2-کشت برنج تاریخچه جالبی دارد که به بیش از 9000 سال قبل باز می گردد و شواهدی از کشاورزی برنج در چین باستان، آسیای جنوب شرقی و هند یافت شده است. تکنیک ها و فن آوری های کشاورزی در طول نسل ها منتقل شده اند و بسیاری از شیوه های سنتی مانند کشت مرطوب برنج، تناوب زراعی و سیستم های آبیاری هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.

10 دانستنی جالب در مورد برنج

3-برنج فوق العاده همه کاره است و می توان آن را به روش های مختلفی مانند آب پز، بخارپز، سرخ کردنی و پخت تهیه کرد. همچنین می توان از آن در بی نهایت غذا از جمله سوشی، برنج سرخ شده، ریزوتو، پائلا اسپانیایی و بسیاری دیگر استفاده کرد!

 

4-بیش از 120000 نوع مختلف برنج وجود دارد که هر کدام دارای بافت منحصر به فرد، محتوای نشاسته، طعم و خواص تغذیه ای خود هستند. پرمصرف ترین نوع برنج ،  برنج سفید است، زیرا مقرون به صرفه است، در دسترس است و تهیه آن آسان است.

 

5-برنج منبع عالی کربوهیدرات است، یک درشت مغذی مهم که نقش کلیدی در تامین انرژی بدن دارد و در عین حال عملکرد مغز را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. با این حال، همه انواع برنج از نظر محتوای مواد مغذی برابر نیستند. به عنوان مثال، برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید فیبر و مواد مغذی بیشتری دارد.

 

6-گیاه برنج که با نام علمی Oryza sativa شناخته می شود، معمولاً در مزارع غرقابی رشد می کند، در حالی که برخی از انواع برنج برای رشد در شرایط خشک مناسب تر هستند. این گیاه مولد می تواند تا شش فوت بلند شود و گل های کوچک و ظریفی تولید می کند که هر کدام جای خود را به یک دانه برنج می دهند که پس از رسیدن کامل برداشت می شود.

 

7- برنج در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود .برنج به دلیل خواص طبیعی و ملایمش که فواید مرطوب کنندگی و تغذیه ای دارد، یک عنصر ضروری در بسیاری از محصولات زیبایی از جمله ماسک های صورت، درمان های مو و لایه بردارها است. به ویژه، بسیاری از کشورهای آسیایی سابقه طولانی در استفاده از برنج در محصولات زیبایی دارند، جایی که برنج یکی از محصولات غذایی اصلی است.

10 دانستنی جالب در مورد برنج

8- برنج یک محصول مهم برای اقتصاد جهانی است و سالانه بیش از 500 میلیون تن تولید می‌شود و بعد از ذرت دومین غلات تولیدی است. صنعت برنج نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت غذایی میلیاردها نفر در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفا می کند و به رشد اقتصادی جهان کمک قابل توجهی می کند.

 

9- در برخی از فرهنگ ها، برنج را نمادی از باروری و شکوفایی می دانند و اغلب در مراسم یا مناسک مذهبی استفاده می شود. به عنوان مثال، در ژاپن، برنج به عنوان یک محصول مقدس در نظر گرفته می شود و معمولا در عروسی ها و سایر مراسم سنتی استفاده می شود. به طور مشابه، در تایلند، برنج نقش اساسی در بسیاری از آیین های بودایی ایفا می کند و اغلب به عنوان هدیه به راهبان و دیگر شخصیت های معنوی ارائه می شود.

 

10- متأسفانه برنج یک محصول پیچیده برای رشد است، با وجود محبوبیت جهانی آن، اغلب با مصرف آب، آلودگی، تخریب خاک و انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط است. با این وجود، برخی از کشاورزان روش‌های کشت پایدارتری را اتخاذ می‌کنند، از جمله استفاده از کودهای طبیعی، در حالی که محققان همچنان به توسعه انواع جدید برنج که به آب کمتری نیاز دارند و در برابر آفات مقاوم‌تر هستند، ادامه می‌دهند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید