چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ طبع برنج سرد است یا گرم؟

یکی از موضوعاتی که در مصرف برنج برای اکثر مردم مهم است، طبع برنج می‌باشد. می‌گویند طبع برنج سرد است یا گرم؟ باید بگوییم که این موضوع کاملا بستگی به نوع پخت برنج دارد. برنج در حقیقت یک غذای خنثی است که نه طبع گرم دارد و نه طبع سرد. اما در زمان پخت، می‌تواند به طبع گرم یا سرد نیز تبدیل شود. در ادامه با وبسایت خرید برنج ایرانی همراه باشید تا این مورد را بیشتر توضیح دهیم.

چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟

 چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟

طبع سرد غذا ها، موردی است که منجر به بیماری هایی می‌شود. برنج بعنوان غذای اصلی مردم ایران است. به همین دلیل برای مردم مهم است که غذایی که بیشتر از هر چیزی از آن مصرف می‌کنند، طبع گرمی داشته باشد تا باعث بیماری آنها نشود. 

حال در این مقاله می‌خواهیم به شما راهکاری هایی را بگوییم که طبع سرد برنج را از بین می‌برد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، طبع برنج می‌تواند گرم باشد و می‌تواند سرد باشد. همه چیز بستگی به شما و نوع طبخ آن دارد. همچنین این که با برنج چه چیزهایی سرو می‌کنید، بسیار مهم است.

بهترین راهکار برای گرم کردن طبع برنج

برنج را بصورت کته بپزید

به گفته متخصصان طب سنتی، خود برنج طبع سرد دارد اما آب برنج طبع گرم دارد. به همین دلیل زمانی که شما برنج را آبکش می‌کنید، املاح مفید برنج که طبع آن را گرم می‌کند از بین می‌رود. اما وقتی که برنج بصورت کته پخته می‌شود، تمامی این املاح به خورد برنج می‌رود و باعث گرم شدن طبع آن می‌شود. این مهم ترین نکته ای است که باید در پخت برنج برای گرم شدن طبع آن در نظر بگیرید. باید بدانید که برای اینکه برنج شما طبع سرد نداشته باشد، آبکش کردن برنج ممنوع است! 

طبع برنج سرد است یا گرم؟

جدای از نوع پخت برنج که بسیار مهم است، ممکن است در زمان هایی برای مهمانی یا به هر دلیل دیگری، تصمیم بگیرید برنج آبکشی درست کنید. در آن زمان شما باید با ترکیباتی طبع برنج را تغییر دهید. در این قسمت می‌خواهیم ترکیباتی که طبع برنج را گرم می‌کنند به شما معرفی کنیم.

 1.ترکیب برنج با شوید

یکی از مهمترین ترکیباتی که طبع برنج را گرم می‌کند و علاوه بر آن، برنج را بسیار خوشمزه می‌کند، شوید پلو است. شوید یکی از سبزیجات بسیار خوش عطر است که طبع گرم دارد و می‌تواند بر طبع سرد برنج غلبه کند. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که شما برای درست کردن یک شوید پلو با طبع گرم، باید از شوید خشک شده و یا تازه استفاده کنید. شوید فریز شده دیگر طبع گرم ندارد و نمی‌تواند طبع سرد برنج را خنثی کند. باید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

2.استفاده از ادویه های گرم در برنج

راهکار دیگری که قدیمی ها برای خنثی کردن طبع سرد برنج آبکشی استفاده می‌کردند، ترکیب ادویه های گرم با برنج بوده است. خانواده های جنوبی معمولا با برنج ادویه هایی مانند میخک، زیره، فلفل هندی و… را با برنج طبخ می‌کنند تا سردی برنج را بگیرد. البه این ترکیبات عطر و طعم بی نظیری نیز به غذا می‌دهد.

طبع برد سرد است؟

3.استفاده از زعفران با برنج 

زعفران بعنوان یکی از با ارزش ترین ترکیبات غذایی و خواص دارویی بی نظیر آن، طبع گرم فوق العاده قدرتمندی دارد که هر چیز سردی را می‌تواند خنثی کند. خیلی از افراد فکر می‌کنند که قدیمی تر ها به دلیل زیبا شدن برنج از زعفران استفاده می‌کردند اما این تفکر کاملا اشتباه است. زعفران خواص دارویی فوق العاده ای دارد و علاوه بر آن، طبع برنج را به طور کلی تغییر می‌دهد. همچنین یک زیبایی منحصر بفرد و لاکچری به برنج شما در زمان مهمانی ها می‌دهد. زعفران را هم در زمان پخت برنج هم بعد از آن می‌توانید به برنج اضافه کنید. توجه داشته باشید که این روز ها زعفران مصنوعی و بی کیفیت در بازار زیاد شده است. پیشنهاد ما به شما زعفران قائنات می‌باشد که با کیفیت ترین زعفران جهان است.

4.مصرف خرما همراه با غذا

یکی از راهکار هایی که خانواده های عرب مخصوصا عراقی ها برای خنثی کردن طبع سرد غذا ها استفاده می‌کنند، استفاده از خرما همراه غذا است. اگر به کشور عراق سفر کرده باشید می‌بینید که در کنار اکثر غذا ها یک ظرف خرما قرار می‌دهند. مگر این که خود آن غذا طبع گرم داشته باشد. مثلا شما هیچوقت در رستوران ها و یا خانه های عراقی نمی‌بینید که ماهی داشته باشند و یک ظرف خرما در کنار آن قرار ندهند. ماهی یک غذای بسیار سرد است که می‌تواند ما را اذیت کند. خرما یک غذای بسیار قوی برای خنثی کردن سردی غذایی مانند ماهی است. البته ما در ایران ماهی را با ماست که سرد تر است میخوریم!!!

طبع برنج سرد است یا گرم؟

در نهایت، همانطور که گفتیم تا جای ممکن برنج را بصورت کته پخت کنید تا آب برنج خود با کمک املاحی که دارد سردی برنج را از بین ببرد. این نکته بسیار مهم است که برخی آن را رعایت نمی‌کنند. اگر مجبور به پخت برنج بصورت آبکشی شده اید، حتما از ترکیبات ذکر شده استفاده کنید. ممنونم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

اگر قصد خرید برنج هاشمی دارید، ما در سامانه خرید برنج ایرانی این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که بصورت مستقیم از ما که کشاورزان جوان و نسل جدید مازندران هستیم، برنج خریداری کنید. برنج طارم هاشمی یکی از برنج هایی است که به سادگی می‌توانید به روش کته ای بپزید. همچنین طبع برنج طارم هاشمی نسبت به دیگر برنج ها گرم تر است.

همچنین اگر قصد خرید برنج با قیمت ارزانتر دارید، به شما خرید برنج شیرودی را پیشنهاد می‌کنم. این برنج نیز در مازندران کشت می‌شود و کیفیت فوق العاده ای دارد. همچنین شما خیالتان راحت است که یک برنج با اصالت را خریداری می‌کنید. همچنین برنج های ما هیچگونه قاطی ندارد. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید